Om uppdraget

Consoden har lett utvecklingen från ax till limpa för funktionen CallGuide Proactive Web. En helt ny funktion och delprodukt som är ett kritiskt projekt för Telia, då erbjudandet kring CallGuide blir ännu starkare, och mer etablerat i den moderna informationsteknologin. En kundtjänst kan bli närvarande även på företagets webbplats. 

Telia, Customer Integrated Solutions, är nöjda med att Consodens personal kunde ansvara för detta projekt, och få det till release, under en period då deras utvecklingsavdelning var under hård press.

44% av kunderna på webben tycker att möjligheten att få svar av en levande person under ett köp är en av de viktigaste funktionerna på en hemsida. – Forrester Research

Telia Customer Integrated Solutions (CIS) levererar kundtjänstsystem till över 100 företag och myndigheter. Kundtjänstsystemen är uppbyggda kring plattformen CallGuide, som utvecklas av Customer Integrated Solutions själva. CallGuide innehåller en mångfald funktioner som underlättar kundtjänstens arbete, samt flera gränssnitt där integration med kundernas befintliga IT-system kan göras.

Grundfunktionen i CallGuide Proactive Web är att kunna identifiera besökare på företagets hemsida som skulle uppskatta att få prata eller chatta med en kunnig person. När en besökare på webbplatsen identifieras som lämplig för personlig kontakt erbjuds besökaren att omedelbart bli uppringd eller få chatta.

När denna funktion skulle utvecklas inom Customer Integrated Solutions saknades resurser till projektet, samt att erfarenheten av webbrelaterad utveckling var begränsad. Consoden engagerades då i projektet för att systemera funktionen och leda utvecklingen.

Just nu pågår steg 2 som ska vidareutveckla identifieringsalgoritmerna och göra analysen av besökare ännu flexiblare.

Jag blev så förvånad över er service. Jag fyllde i numret på hemsidan och ni ringde upp 5 sekunder efteråt. Jag blev så chockad att jag skrev om det på Facebook. – Teliakund

BESTÄLLARE
TeliaSonera Sverige AB

UPPDRAG
Konstruktionsledning och utveckling

VÅR KONTAKTPERSON
Magnus Hammar

Liknande uppdrag